Kootjes

9 januari 2016 - Ko Samui, Thailand

Nadat we vanochtend op een onmenselijk vakantietijd (06:30) Silvia in de taxi hebben gestopt zijn we weer met zijn tweetjes. De drie weken vlogen voorbij maar waren bovenal heel erg gezellig. Eenieder die lang gaat reizen; nodig vrienden uit die halverwege even komen meegenieten van het leven hier in Azië.

De 'Kootjes' (Samui, Phangan en Tao) zijn drie toeristische (!!!) oorden gelegen in een prachtige blauwe warme zee, en zeker de moeite waard als vakantie eiland. Je ziet weliswaar weinig van het Thaise leven, maar de goedkope drankjes en mooie witte stranden maken veel goed. In Koh Samui hebben we dan ook niet veel meer gedaan dan genieten van de zon; overdag chillen op strandstoeltjes en s'avonds gezelligheid in de lokale uitgaansgebieden.

Nadat we Joyce uitzwaaiden namen we de ferry naar Koh Phangan, het eiland van de full moon party. Echt alles op dit eiland draait om feesten, overal hangen banners en meerdere malen per maand gaat het los. Gelukkig hebben we dat allemaal gemist en zijn we op de scooter rond gaan tuffen op zoek naar een meertje, een zandbank naar een ander eiland en een mooie waterval. Hier hebben Silvia en Edwin het merendeel van de dag besteed aan het maken van een watermolentje die na veel vloeken eindelijk (min of meer) werkte. Dit werd s'avonds gevierd met goedkope cocktails die vrij sterk bleken te zijn.

Tussen al het vakantie vieren door is het ook gelukt om onze volgende opdracht van Geert te voltooien; op de foto met iemand zonder tanden. De tandartsen zijn in Thailand echter vrij goed dus hier hadden we wel wat moeite mee! Gelukkig kwam er een Thais moedertje voorbij met een ienieminie kindje; zonder tandjes! Op naar de volgende opdracht.

Na nog twee stranddagen was ook voor Silvia de vakantie voorbij en type ik deze korte blog ook weer op het strand; nog even genieten voordat we verder vliegen naar onze volgende bestemming. Maar zoals wel vaker, daarover volgende week meer!